Gratis levering/Gratis retur
Log ind til min profil

Søg

Hjælp ved webshop problemer



Herunder finder du en samling af hyppige tekniske problemer, som nogle kunder desværre har oplevet. Står du med et problem som ikke er nævnt her, eller virker vores tips ikke, må du endelig give os et praj. Ring på 7464 7628




Log ind problemer


Vi har taget udgangspunkt i vore kunder og hvad de hver især efterspørger. Derfor har vi nu delt shoppen. En til private kunder med interesse for DIY og smykkefremstilling www.ravstedhus.dk og en til professionelle/håndværkere www.ravstedhuspro.dk. For selvom hele Ravstedhus' univers handler om smykkefremstilling og størstedelen af sortimentet er ens, forventer og kræver begge målgrupper dog meget forskellige ting af shoppen - og af os.


Typiske problemer kan være:
  1. Jeg kan ikke få lov at logge på
  2. Jeg har glemt mit password
  3. Det link jeg får tilsendt virker ikke eller er udløbet
  4. Jeg får ikke tilsendt mailen, hvor jeg kan ændre password
  5. Jeg er oprettet til den forkerte shop
  6. Fejlmelding: Password kan ikke skiftes


1) Jeg kan ikke få lov at logge på

Som privat kunde behøver du ikke at have log-ind, men der er visse fordele, bl.a. en favoritliste og en ordrehistorik. Hvis du aldrig før har været logget ind på hverken vores gamle eller nye webshop kan du oprette dig som ny privatkunde her >> 

Du skal ikke oprette dig flere gange!

Er du allerede oprettet i vores system, men har ikke handlet på den nye webshop, kan du bare anmode om et nyt password. Gå til: www.ravstedhus.dk >> klik på "Log ind til min profil (i toppen) >> klik på "glemt password". Husk du skal bruge samme mailadresse som du plejer at bruge for at logge på. Følg anvisningen i mailen. 

Du har skiftet mailadresse eller har flere og er ikke sikker på, hvilken du skal bruge? Du skal ikke selv oprettet dig påny, ring på 7464 7628. Det er ikke længere muligt at bruge den samme mailadresse til flere konti eller log-ins. 

Du kan stadig ikke logge på? Ring til os. Vi kan måske have lavet en stavefejl i vores system eller der kan være et simpelt flueben der mangler. Inden du ringer bedes du dog lige at lukke siden og din browser (Internet Explorer/ Firefox/ GoogleChrome). Sørg for at du er på den rigtige side og tjek din stavning.



2) Jeg har glemt mit password

Sørg for at være på den rigtige side. www.ravstedhus.dk for private og www.ravstedhuspro.dk for håndværkere.

Klik på "Log ind til min profil (i toppen) >> klik på "glemt password". (Husk du skal bruge samme mailadresse som du plejer at bruge for at logge på. Følg anvisningen i mailen.

Du har skiftet mailadresse eller har flere og er ikke sikker på, hvilken du skal bruge? Ring på 7464 7628.



3) Det link jeg får tilsendt, virker ikke eller er udløbet!

Mange mailprogrammer er meget sensitive overfor potentiel farlige links og spam og viser evt. kun en beskyttet version af mailen. Kig evt. på mailprogrammets sikkerhedsindstillinger. Er vores mail endt i spam/uønsket mail, skal du bare flytte den over i din normale indbakke. Som regel vil linket fungere normal nu.

Du kan også kopiere URL'en og indsætte den i adressefeltet i browseren. Linket i mailen er gyldig i nogle dage. Når du ikke får skiftet password tidlig nok, kan du bare anmode om en ny mail: "Log ind til min profil (i toppen) >> klik på "Glemt password"



4) Jeg får ikke tilsendt mailen, hvor jeg kan ændre password

Som regel går der ikke mere end 1 - 2 minutter før du modtager en "Password Recovery Mail" fra os. Men mange mailprogrammer er meget sensitive overfor spam. Tjek om mailen evt. er havnet i spam-mappen. I så fald skal mailen flyttes over til din normale indbakke.

Opdatér dit mailprogram et par gange. Hvis det ikke hjælper, er det en god idé at lukke for mailprogrammet og genstarte det igen. Test om det kun er vores mail du ikke får, eller emails generelt.

Når du er på mobil eller tablet, tjek om du evt. har dårlig netforbindelse eller deaktiveret roaming når du f.eks. er i udlandet. Hvis det stadig driller er du velkommen til at ringe på 7464 7628.



5) Jeg er oprettet til den forkerte shop!

Bare ring til os på 7464 7628, så finder vi ud af det sammen.



6) Fejlmelding: Password kan ikke skiftes

Bare ring til os på 7464 7628 så finder vi ud af det sammen.





Problemer med søgefunktionen


Søgefeltet er blevet meget mere fleksibel end før og kan faktisk bruges som redskab til at finde de varer eller hele menuer du har brug for.


Typiske problemer kan være:
  1. Søgefunktionen kører fast
  2. Finder ikke de rigtige varer eller det rigtige varenummer


1) Søgefunktionen kører fast

Du kan bare se en lille blomst eller et lille ur der drejer rundt? Det er udelukkende et problem kun for kunder med en forældet Internet Explorer. Så dumt det end lyder - skift din browser :-)



2) Finder ikke de rigtige varer eller det rigtige varenummer

Vi er opmærksom på, at den stadig skal finjusteres en smule. Vi arbejder på sagen! Hvis du har brug for hjælp med at finde en specifik vare eller produktgruppe, er du velkommen til at ringe til os på 7464 7628, så finder vi ud af det sammen.






Shoppen vises ikke rigtig



Ja det lyder dumt, men det er desværre sandt nok. Hvis du bruger Internet Expoler kan 95 % af problemerne løses, ved at skifte over til en opdateret og mere sikkert webbrowser som f.eks. Google Chrome eller Mozilla Firefox. Vores webudbyder har taget højde for at det hele så vidt muligt er driftssikker og kompatibel på så mange platforme og versioner som muligt, men der er så mange versioner rundt omkring, at måske netop din Internet Explorer version ikke bliver understøttet.


Typiske problemer er:
  1. Jeg kan ikke se priser
  2. Jeg kan ikke se billeder/video
  3. Links er døde/virker ikke
  4. Jeg kan ikke udskrive sider
  5. Der mangler en metalberegner på en vare
  6. Der er for mange pop-ups!



1) Jeg kan ikke se priser

På vores shop for professionelle www.ravstedhuspro.dk kræves der et log-ind for at se priser. Er du ny kunde? Klik her >>

Er du allerede oprettet i vores system, men har ikke handlet på den nye webshop, skal du bare anmode om et nyt password. Gå til pro siden: www.ravstedhuspro.dk >> klik på "Log ind til min profil (i toppen) >> klik på "glemt password". Husk du skal bruge samme mailadresse som du plejer at bruge for at logge på. Følg anvisningen i mailen.

Du har skiftet mailadresse eller har flere og er ikke sikker på, hvilken du skal bruge? Ring på 7464 7628.

Med den nye shop er det desværre ikke længere muligt at bruge den samme mailadresse til flere konti eller log-ins.

Du kan stadig ikke logge på? Ring til os. Vi kan måske have lavet en stavefejl i vores system eller der kan være et simpelt flueben der mangler. Inden du ringer bedes du dog lige at lukke siden og din browser (Internet Explorer/ Firefox/ Google Chrome). Sørg for at du er på pro-siden og tjek din stavning.



2) Jeg kan ikke se billeder/video

De fleste problemer kan løses, ved at genstarte eller opdatere browseren. Kan du ikke se medieindholdet på flere forskellige enheder eller plattforme, f.eks. både på mobiltelefon og laptop, bedes du kontakte os, så vi kan undersøge fejlen.



3) Links er døde/virker ikke

Ups! Nogen gange smutter det for os. Vi er meget interesseret i at høre, når links ikke virker som du forventer det. Bare ring til os på 7464 7628.



4) Jeg kan ikke udskrive sider

Efter vores webshop er blevet responsivt, er der desværre en del kunder der ikke længere kan udskrive sider som forventet. Vi beklager!



5) Der mangler en metalberegner på en vare

Ups! Nogen gange smutter det for os. Venligst ring til os på 7464 7628.




6) Der er for mange pop-ups!

Vi beklager hvis du synes at du bliver bombarderet med for mange pops ups. Det skal selvfølgelig ikke forstyrre eller være til gene.


På vores webshop kommer du i kontakt med 3 pop-ups:
  1. Vælg shop (Håndværker eller private)
  2. Ravstedhus' cookie-politik (Påkrævet)
  3. Tilmelding til nyhedsmails (Sleeknotes vises 2 gange.)


Hvor tit man møder disse pop-ups, er noget man selv kan indstille i ens egen browser. Måske er din internetbrowser sat op til at slette cachen efter hver session på nettet - den harmløses cookie, der fortæller computeren hvad du har valgt, bliver slettet og du bliver nødt til at tage stilling igen næste gang, når du besøger webshoppen.






Problemer med varekurv, check-out eller betaling



Typiske problemer er:
  1. Jeg kan ikke gennemføre betalingen
  2. Jeg får ikke vist alle tilgængelige betalingsmuligheder
  3. Jeg får ikke vist alle tilgængelige leveringsmuligheder
  4. Webshoppen beregner porto-omkostinger forkert


1) Jeg kan ikke gennemføre betalingen

Tjek at alle felter med en stjerne (*) er udfyldt. Husk også at godkende leveringsbetingelser. Hvis der er felter der mangler at blive udfyldt, kommer der en lille tekstboks i toppen af siden, der fortæller hvor fejlen ligger. Muligvis skal du scrolle helt op for at se tekstboksen.



2) Jeg får ikke vist alle tilgængelige betalingsmuligeder

Som udgangspunkt tilbyder vi en række betalingsmuligheder. F.eks. betaling med danske eller udenlandske kort eller kreditkort, MobilePay, på konto/faktura eller kontant ved afhentning. Er din foretrukne betalingsmulighed ikke opført? Ring til os på 7464 7628, så finder vi på en løsning.



3) Jeg får ikke vist alle tilgængelige leveringsmuligheder

Typiske problemer kan være, at en lille, simpel ting udløser en palle, eller kun kan afhentes i Kolding. Oplever du lignende, bedes du ringe til os på 7464 7628, så vi kan rette fejlen.



4) Webshoppen beregner porto-omkostninger forkert

Bemærk venligst, at vi opkræver en gebyr på ordrer under kr. 250,- som bliver lagt på fragten. Denne gebyr udgør kr. 50,-

Oplever du, at portoen for en lille, simpel ting er urimeligt højt, bedes du venligst ringe til os på 7464 7628, så vi kan undersøge, hvor problemet ligger.





Min favoritliste er forsvundet


Problemet kan opstå, hvis man ikke er logget ind og starter på en ny favoritliste. Når man så logger ind, så erstattes den gamle favoritliste med den nye. Vi kan evt. genskabe den oprindelige favoritliste, send os venligst en mail eller ring til os.