Gratis levering/Gratis retur
Log ind til min profil

Søg

Hjælp ved tekniske problemer


Vi hjælper gerne ved tekniske spørgsmål

Bemærk siden er under opbygning!

Vores gamle shop har fungeret fint i mange år, men nu er tiden inde til at komme videre. Omstillingen har været meget udfordrende for vores kunder, det beklager vi selvfølgelig meget. Mange ting, især navigationen, er anderledes end før og kræver lidt tilvænning.

Som udgangspunkt virker shoppen efterhånden problemfrit for de fleste. Sidder du med lidt ældre udstyr, gør det ikke noget, bare sørg for at holde browseren opdateret. (Så dumt det måske lyder, men drop Internet Explorer og skift til Google Chrome eller Mozilla Firefox).

Herunder finder du en samling af hyppige tekniske problemer som vores kunder desværre har oplevet. Mange ting kan meget nemt løses med denne guide, men står du med et problem som ikke er nævnt her, eller virker vores tips ikke, må du endelig give os et praj. Ring på 7464 7628




Problemer med at logge ind


Vi har taget udgangspunkt i vore kunder og hvad de hver især efterspørger. Derfor har vi nu delt shoppen. En til private kunder med interesse for DIY og smykkefremstilling (ravstedhus.dk) og en til professionelle/håndværkere (ravstedhuspro.dk). For selvom hele Ravstedhus' univers handler om smykkefremstilling og størstedelen af sortimentet er ens, forventer og kræver begge målgrupper dog meget forskellige ting af shoppen (og af os).

Typiske problemer kan være:

  1. Jeg kan ikke få lov at logge på
  2. Jeg har glemt mit password
  3. Det link jeg får tilsendt virker ikke eller er udløbet
  4. Jeg får ikke tilsendt mailen, hvor jeg kan ændre password
  5. Jeg er oprettet til den forkerte shop
  6. Fejlmelding: Password kan ikke skiftes


1) Jeg kan ikke få lov at logge på


Private

Som privat kunde behøver du ikke at have log-ind, men der er visse fordele, bl.a. en favoritliste og en ordrehistorik. Hvis du aldrig før har været logget ind på hverken vores gamle eller nye webshop kan du oprette dig som ny privatkunde her >>

Er du allerede oprettet i vores system, men har ikke handlet på den nye webshop, kan du bare anmode om et nyt password. Gå til: www.ravstedhus.dk >> klik på "Log ind til min profil (i toppen) >> klik på "glemt password". (Husk du skal bruge samme mailadresse som du plejer at bruge for at logge på. Følg anvisningen i mailen.

Du har skiftet mailadresse eller har flere og er ikke sikker på, hvilken du skal bruge? Du skal ikke selv oprettet dig påny, ring på 7464 7628. Det er ikke længere muligt at bruge den samme mailadresse til flere konti eller log-ins.

Du kan stadig ikke logge på? Ring til os. Vi kan måske have lavet en stavefejl i vores system eller der kan være et simpelt flueben der mangler. Inden du ringer bedes du dog lige at lukke siden og din browser (Internet Explorer/ Firefox/ GoogleChrome). Sørg for at du er på den rigtige side og tjek din stavning.
 

Håndværker

Der kræves log-ind for at se priser. Er du ny kunde klik her >>

Er du allerede oprettet i vores system, men har ikke handlet på den nye webshop, skal du bare anmode om et nyt password. Gå til pro siden: www.ravstedhuspro.dk >> klik på "Log ind til min profil (i toppen) >> klik på "glemt password". (Husk du skal bruge samme mailadresse som du plejer at bruge for at logge på. Følg anvisningen i mailen.

Du har skiftet mailadresse eller har flere og er ikke sikker på, hvilken du skal bruge? Ring på 7464 7628. Med den nye shop er det desværre ikke længere muligt at bruge den samme mailadresse til flere konti eller log-ins.

Du kan stadig ikke logge på? Ring til os. Vi kan måske have lavet en stavefejl i vores system eller der kan være et simpelt flueben der mangler. Inden du ringer bedes du dog lige at lukke siden og din browser (Internet Explorer/ Firefox/ Google Chrome). Sørg for at du er på pro-siden og tjek din stavning.


2) Jeg har glemt mit password


Sørg for at være på den rigtige side. ravstedhus.dk for private og ravstedhuspro.dk for håndværkere. Klik på "Log ind til min profil (i toppen) >> klik på "glemt password". (Husk du skal bruge samme mailadresse som du plejer at bruge for at logge på. Følg anvisningen i mailen.

Du har skiftet mailadresse eller har flere og er ikke sikker på, hvilken du skal bruge? Ring på 7464 7628.


3) Det link jeg får tilsendt virker ikke eller er udløbet!


Mange mailprogrammer er meget sensitive overfor potentiel farlige links og spam og viser evt. kun en beskyttet version af mailen. Kig evt. på mailprogrammets sikkerhedsindstillinger. Er vores mail endt i spam/uønsket mail, skal du bare flytte den over i din normale indbakke. Som regel vil linket fungere normal nu. Du kan også kopiere URL'en og indsætte den i adressefeltet i browseren.

Linket i mailen er gyldig i nogle dage. Når du ikke får skiftet password tidlig nok, kan du bare anmode om en ny mail: "Log ind til min profil (i toppen) >> klik på "glemt password"

 

4) Jeg får ikke tilsendt mailen, hvor jeg kan ændre password


Som regel går der ikke mere end 10 minutter før du modtager en "password recovery mail" fra os. Men mange mailprogrammer er meget sensitive overfor spam. Tjek om mailen evt. er havnet i spam-mappen. Opdatér dit mailprogram et par gange. Hvis det ikke hjælper, er det en god idé at lukke for mailprogrammet og genstarte det igen. Test om det kun er vores mail du ikke får, eller emails generelt. Når du er på mobil eller tablet, tjek om du evt. har dårlig netforbindelse eller deaktiveret roaming når du f.eks. er i udlandet. Hvis det stadig driller er du velkommen til at ringe på 7464 7628.


5) Jeg er oprettet til den forkerte shop!


Bare ring til os på 7464 7628, så finder vi ud af det sammen. 


6) Fejlmelding: Password kan ikke skiftes


Bare ring til os på 7464 7628 så finder vi ud af det sammen.





Problemer med søgefunktionen

Søgefeltet er blevet meget mere fleksibel end før og kan faktisk bruges som redskab til at finde de varer du har brug for.

Typiske problemer kan være:

  1. Søgefunktionen kører fast
  2. Finder ikke de rigtige varer eller det rigtige nummer




Shoppen vises ikke rigtig

Ja det lyder dumt, men det er desværre sandt nok. Hvis du bruger Internet Expoler kan 95 % af problemerne løses, ved at skifte over til en opdateret og sikkert webbrowser som f.eks. Google Chrome eller Mozilla Firefox. Vores webudbyder har taget højde for at det hele så vidt muligt er driftssikker og kompatibel på så mange platforme og versioner som muligt, men der er så mange versioner rundt omkring, at måske netop din Internet Explorer version ikke bliver understøttet.


Typiske problemer er:

  1. Jeg kan ikke se priser
  2. Jeg kan ikke se billeder/video
  3. Links er døde/virker ikke
  4. Jeg kan ikke udskrive sider
  5. Der mangler en metalberegner på en vare




Problemer med varekurv, check-out eller betaling

Typiske problemer er:

  1. Jeg får en fejlmelding